8 April 2019

Ærefuld invitation til Deividas Sabonis, Ph.d. studerende ved Center for Quantum Devices, NBI

Lindau Nobel Laureate Meeting:

Deividas Sabonis, Ph.d. studerende ved Center for Quantum Devices, Niels Bohr Institutet, Københavns Universitet, er blevet inviteret til den 69. Lindau Nobel Laureate Meeting, som i år er dedikeret til fysik. Det er en stor ære at modtage denne invitation.

Det er en stor ære for Ph.d. studerende Deividas Sabonis ved Center for Quantum Devices at blive inviteret tilden 69. Lindau Nobel Laureate Meeting, som i år er dedikeret til fysik, der finder sted i Tyskland fra 30. juni til 5. juli.

Mødet er en begivenhed, der kun finder sted en gang i livet for den enkelte deltager, og den sker kun ved invitation. Det er forskere under 35 år, som tilbydes muligheden for at møde ca. 40 Nobelprismodtagere, til en uge med foredrag, samtaler, videnskabsvandringer, paneldiskussioner og undervisning på højt niveau. Omkring 580 unge videnskabsfolk fra hele verden har modtaget særlig invitation, og Deividas Sabonis er meget glad for at være iblandt dem.

”Jeg er meget beæret over at være blandt disse unge forskere, der har modtaget invitation til et arrangement med så stor prestige. Jeg glæder mig til en uge med spændende diskussioner om fysik, og dét, der rækker endnu videre. At være i stand til både at repræsentere mit eget forskningsfelt og at møde ligesindede, er en kæmpechance. Både Duncan M. Haldane and J. Michael Kosterlitz, som fik Nobelprisen I 2016 for forskning der er relateret til mit eget felt, vil være mellem deltagerne.

Mit eget forskningsområde på Center for Quantum Devices har at gøre med studier ved lave temperaturer af en ny klasse af materialer, der er fremkommet ved at kombinere superledere og halvledere. Denne type materialer kan føre os i retning af nye metoder til at lagre og behandle kvanteinformation, og er genstand for stor videnskabelig interesse både internationalt og ved Center for Quantum Devices.

Lindau Nobel Laureate Meeting finder sted i Tyskland fra 30. juni til 5. juli.

Mere om Lindau Nobel Laureate Meetings >>

Topics